• / Nyheter
  • / Malin Bergman och Golnoush Lundén Keshavarzi invalda till Centerkvinnornas Förbundsstyrelse

Malin Bergman och Golnoush Lundén Keshavarzi invalda till Centerkvinnornas Förbundsstyrelse

Under helgens förbundsstämma i Halland valdes Malin Bergman och Golnoush Lundén Keshavarzi till nya ledamöter till Centerkvinnornas förbundsstyrelse.

Malin Bergman är ordförande i socialnämnden i Krokoms kommun och är dessutom en av Centerpartiets toppkandidater till kommunstyrelsen inför valet i höst. Hon är mycket engagerad i jämställdhetsfrågor och kvinnors rättigheter. Ett engagemang som fötts från både yrkes- och privatlivet. Hon vill genom politiken och kommande styrelseuppdrag verka för att kvinnor ska vara fria att påverka samhället och bestämma över sina egna liv.

- Allas lika värde och rättigheter samt att alla ska kunna förverkliga sig själv och sina drömmar är något som är starkt rotat inom mig. Att få vara sig själv och få bestämma över sitt eget liv ger sån oerhörd frihet. Den friheten ska vara för alla! meddelar Malin som är hedrad över att bli invald.

Golnoush Lundén Keshavarzi arbetar idag som integrationspedagog på Alvesta kommun bland annat med ett uppmärksammat projekt ”väninnor till väninnor”, som syftar till att lära nyanlända kvinnor svenska och i förlängningen etablera sig på arbetsmarknaden.
Hon brinner för kvinnors frigörelse, och särskilt för kampen mot hedersrelaterat våld och förtryck. I sin roll som styrelseledamot vill hon stärka Centerkvinnornas arbete i dessa frågor och är särskilt engagerad i hur Centerkvinnorna kan nå ut till gruppen utrikesfödda kvinnor.

- Tack vare min bakgrund och erfarenheter har jag många idéer hur Centerkvinnorna och hela Centerrörelsen ska kunna nå nya väljargrupper samt utveckla sin politik inom integration, en hållbar arbetsmarknad för alla och kvinnors fri och rättigheter, säger Golnoush Lundén Keshavarzi

Övriga invalda förbundsledamöter är:
Sofia Jarl (förbundsordförande)
Julia Färjhage (vice förbundsordförande)
Helena Vilhelmsson (vice förbundsordförande)
Marie Wickberg (förbundsstyrelseledamot)
Ebba Krumlinde (förbundsstyrelseledamot)
Susanne von Tiedemann (förbundsstyrelseledamot)
Christina Bröms (förbundsstyrelseledamot)
Solveig Granberg (förbundsstyrelseledamot)
Elizabeth Peltola (förbundsstyrelseledamot)